Zobacz wyniki
z TestMeToo

Informacje Cookies

Używamy plików cookies, aby ułatwić korzystanie z tego serwisu.

Zmień ustawienia swojej przeglądarki, jeżeli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na dysku Twojego komputera.

Sanofi

Strefa stresozaradnych

Strona główna Strefa Stresozaradnych

Jak zmniejszyć napięcie w ciele?

13.03.2017

Żadna informacja zawarta w artykule nie powinna być uznawana za poradę lekarską. Przed rozpoczęciem każdego rodzaju ćwiczeń należy skonsultować się z lekarzem. Mimo staranności z jaką zostały dobrane przedstawione poniżej ćwiczenia, nie muszą być one odpowiednie dla wszystkich i mogą w niektórych przypadkach prowadzić do kontuzji.
Jacek Małkiewicz, trener personalny

CO W ŚWIECIE AKTYWNOŚCI FIZYCZNEJ OZNACZA ROLOWANIE?

Rolowanie jest świetną metodą zarówno przed jak i po treningu, gdyż uwalnia nasze powięzi z tzw. „trigger pointów” czyli punktów spustowych. Powięź to inaczej tkanka, która tworzy rodzaj siatki/kombinezonu dla mięśni/kości, nerwów czy organów. Punkt spustowy natomiast to pewien punkt w obrębie brzuśca mięśnia, który charakteryzuje się odczuwalnym bólem podczas ucisku - czy to palcem czy specjalnym przyrządem tj. rollerem lub piłeczką. Jeśli jesteśmy narażeni na stres, to nie zostaje to obojętne dla naszych powięzi. To właśnie rolowanie pomoże uwolnić je od nadmiernych napięć. Rolowanie jest więc doskonałym sposobem na to, żeby zwiększyć swoją stresozaradność. Przeznaczone są do tego specjalne rollery wykonane z materiałów o różnych twardościach i kształtach. Możemy użyć ich do rozluźniania powięzi wzdłuż mięśni przykręgosłupowych czy mięśni ud. Należy pamiętać, iż samo rolowanie powinno być przeprowadzone powoli, gdyż tylko tak pozbędziemy się „stresu” z naszych powięzi.

W JAKI SPOSÓB ROLOWAĆ NASZE MIĘŚNIE ? PONIŻEJ PRZYKŁADY:

  1. Rolowanie mięśnia najszerszego grzbietu. Wykonujemy ruchy tułowia w górę i w dół w powolnym tempie. W przypadku odczucia ucisku, przytrzymujemy roller w danym punkcie.

    Jak zmniejszyć napięcie w ciele?
  2. Rolowanie mięśni przykręgosłupowych. Układamy dwie duże, połączone ze sobą piankowe piłki na odcinku lędźwiowym. Powoli przesuwamy się po nich wzdłuż kręgosłupa, od jego dolnej aż do górnej części.

    Jak zmniejszyć napięcie w ciele?
  3. Rolowanie mięśnia czworogłowego uda. Ruch rozpoczynamy przy biodrze, powoli przesuwając nasze ciało po wałku w dół aż do kolana (nie docieramy do kolana). W chwili gdy poczujemy w którymś miejscu większy „ucisk” warto zatrzymać nogę i zgiąć ją kilka razy w kolanie. Spowoduje to jeszcze większe rozbicie napiętych struktur mięśniowych.

    Jak zmniejszyć napięcie w ciele?
  4. Rolowanie bocznego pasa uda. Obowiązuje to ta sama zasada co w przypadku ćwiczenia numer 3.

    Jak zmniejszyć napięcie w ciele?
  5. Rolowanie grupy kulszowo-goleniowej. W tej grupie mięśniowej można pozwolić sobie na twardszy rodzaj rollera, ale zasada rollowania jest dokładnie taka sama jak w przypadku poprzednich dwóch ćwiczeń.

    Jak zmniejszyć napięcie w ciele?
  6. Rolowanie mięśni łydki. W przypadku rolowania mięśni łydki w momencie wyczuwalnego ucisku zatrzymujemy nogę i zginamy kilka razy stopę.

    Jak zmniejszyć napięcie w ciele?
  7. Poniżej prezentujemy wykorzystanie twardej piłki do uciskania głębszych i bardziej szczegółowych obszarów mięśniowych.

    Jak zmniejszyć napięcie w ciele?

Obracajmy stres w działanie, bądźmy aktywni w sposób przyjemny dla nas samych i mądry. Pamiętajmy, także po wysiłku fizycznym potrzebna jest odpowiednia regeneracja powysiłkowa.

SAPL.MGP.16.07.0855