Zobacz wyniki
z TestMeToo

Informacje Cookies

Używamy plików cookies, aby ułatwić korzystanie z tego serwisu.

Zmień ustawienia swojej przeglądarki, jeżeli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na dysku Twojego komputera.

Sanofi

Strefa stresozaradnych

Strona główna Strefa Stresozaradnych

Dr Ewa Jarczewska-Gerc: Techniki relaksacyjne, które pomogą stłumić emocje przed ważnym dla nas wydarzeniem

23.10.2017

Przed każdym ważnym wydarzeniem pojawiają się silne emocje i stres. Radzenie sobie z nimi nie polega na tym by je stłumić – zazwyczaj przynosi to odwrotny skutek od zamierzonego. Warto pomyśleć, że nasze uczucia są jak najbardziej normalne, że każdy człowiek ich doświadcza – nie tylko my.

Co zrobić przed ważnym wydarzeniem?

  • Popracuj nad oddechem, ponieważ jest najważniejszym czynnikiem w opanowaniu stresu. Wydech powinien być dłuższy niż wdech. Aby odpowiednio nim sterować możesz liczyć np. do trzech wdychając powietrze, do sześciu przytrzymując powietrze w płucach i do dziewięciu robiąc wydech.
  • Zrób symulację procesu. Wyobraź sobie krok po kroku przebieg zdarzenia i swoje działania. Dzięki temu lepiej się przygotujesz, a także zauważysz niebezpieczeństwa i ewentualne przeszkody. Mając je w wyobraźni łatwiej im zapobiec, czy wymyślić plan b.