Zobacz wyniki
z TestMeToo

Informacje Cookies

Używamy plików cookies, aby ułatwić korzystanie z tego serwisu.

Zmień ustawienia swojej przeglądarki, jeżeli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na dysku Twojego komputera.

Sanofi

Strefa stresozaradnych

Strona główna Strefa Stresozaradnych

Techniki relaksacyjne, które pomogą stłumić emocje przed ważnym dla nas wydarzeniem

Techniki relaksacyjne, które pomogą stłumić emocje przed ważnym dla nas wydarzeniem

23.10.2017

Dr Ewa Jarczewska-Gerc

Przed każdym ważnym wydarzeniem pojawiają się silne emocje i stres. Radzenie sobie z nimi nie polega na tym by je stłumić – zazwyczaj przynosi to odwrotny skutek od zamierzonego. Warto pomyśleć, że nasze uczucia są jak najbardziej normalne, że każdy człowiek ich doświadcza – nie tylko my.

Co zrobić przed ważnym wydarzeniem?

  • Popracuj nad oddechem, ponieważ jest najważniejszym czynnikiem w opanowaniu stresu. Wydech powinien być dłuższy niż wdech. Aby odpowiednio nim sterować możesz liczyć np. do trzech wdychając powietrze, do sześciu przytrzymując powietrze w płucach i do dziewięciu robiąc wydech.


  • Zrób symulację procesu. Wyobraź sobie krok po kroku przebieg zdarzenia i swoje działania. Dzięki temu lepiej się przygotujesz, a także zauważysz niebezpieczeństwa i ewentualne przeszkody. Mając je w wyobraźni łatwiej im zapobiec, czy wymyślić plan b.