Zobacz wyniki
z TestMeToo

Informacje Cookies

Używamy plików cookies, aby ułatwić korzystanie z tego serwisu.

Zmień ustawienia swojej przeglądarki, jeżeli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na dysku Twojego komputera.

Sanofi

Strefa stresozaradnych

Strona główna Strefa Stresozaradnych

Cykl zmian - czyli jak zostać stresozaradnym?

Przekonaj się, jak radzisz sobie w konfrontacji ze stresem.

24.03.2017

Dr Ewa Jarczewska-Gerc Uniwersytet SWPS

Stres jest doświadczeniem każdego z nas. Choć stresują nas różne sytuacje i z różną częstotliwością, wszyscy doświadczamy w swoim życiu momentów napięcia, przeciążenia czy trudności. To, czym znacząco się od siebie różnimy, to sposób, w jaki wówczas sobie radzimy.

Wachlarz zachowań podejmowanych przez ludzi w stresie jest bardzo szeroki. Możemy wyróżnić trzy typy zachowań:

  • Konfrontacja z problemem – Wymyślanie planu działania oraz wcielanie go w życie. Takim osobom zazwyczaj udaje się zniwelować negatywne skutki sytuacji.
  • Poszukiwanie wsparcia – Zwierzanie się komuś po to, aby usłyszeć poradę lub po prostu poczuć, że ktoś ich wspiera i darzy sympatią.
  • Ucieczka – Udawanie przed sobą i całym światem, że trudna sytuacja nie ma znaczenia albo wcale nie jest przykra. Ten ostatni sposób jest bardzo destruktywny – najczęściej prowadzi do narastania problemu i przewlekłych trudności w sferze emocji i działania.

SAPL.MGP.17.03.0403